Sparkling Tajland - Vad hände sen?

by - söndag, augusti 13, 2017

Nu har det gått flera dagar sen jag var up-to-date så att säga men jag ska försöka sammanställa våra senaste dagar efter att vi kom tillbaka från Bangkok.

Den 5 augusti åkte vi till Bari Lamai Resort och käkade brunch, sen badade vi i deras pool. Man kan bada i poolen även om man inte äter, bara man betalar 100 bath per person.

Joachim under vattnet

God fruktsallad till brunch

Bari Lamais pool - det blåser mycket

På kvällen tog vi det bara lugnt och hade filmkväll.

Den 6 augusti åkte vi till Marriott, vi fick egentligen inte bada i poolen, eftersom vi inte var incheckade gäster, men sen frågade vi en annan, typ chef, då fick vi det ändå.

Jag njuter

Vackert poolområde

På kvällen åt vi middag med Boy, Faii och Bug och det var mycket trevlig kväll.

Från vänster: Boy, Bug och Faii

Den 7 augusti åkte vi till Klaeng och handlade på Pattana, vi köpte en hylla till köket och sen en typ platsbyrå till förrådet. Joachim köpte en musikspelare - a la thaistyle - jäklar vilket ljud det är i den :-) Pattana levererade hem grejerna och vi bestämde att de skulle komma klockan 15,30.



Under tiden passade vi på att åka till Bari Lamai igen och det berodde endast på att det har blåst så himla mycket att det inte har gått att bada i havet. Men här har det börjat att mojna och nu är det är perfekt för bad i havet. Blåser inte alls nu.

Njuter

På kvällen träffade vi Ning och åkte till Carma där Poo jobbar. Vi käkade middag och drack gott, sen åkte vi hem till oss och hade lite fest - tjejfest :-) och vi använde så klart den nya musikspelaren.

Jag och Ning

Ning, jag och Poo

Den 8 augusti hörde Agneta och Stefan av sig och frågade om vi skulle träffas och chilla lite, vilket vi gjorde. Vi bestämde oss för att mötas upp på Novotel Rayong Rim Pae Resort. Vi hade en riktigt trevlig och avkopplande dag tillsammans. Mycket prat och skratt.

En av poolerna på Novotel

Stefan och Agneta njuter

Bad är aldrig fel

Den 9 augusti vaknade jag av att Joachim målade det klart det sista inne i huset. Vi har bättrat på väggfärgen inne huset, vilket behövdes då det är ca 8 år sen sist.

Den 10 augusti fyllde min dotter 24 år, vi gratulerade henne via Facebook, messenger och sen pratade jag och Johanna med varandra på kvällen, efter att hon hade kommit hem från jobbet och skulle iväg på sitt nästa jobb.
G R A T T I S Johanna

En vacker liten ängel

Vi fick även reda på att Jimmy har fått egen lägenhet (tumme upp på den) det är dags nu :-) G R A T T I S Jimmy - så glad för din skull <3

Jag och Joachim tog även roadtrip till Klaeng. Det är kul att ut och åka men lite jobbigt för min rygg, var redigt trött och smärtpåverkad när vi kom hem.

Den gamla delen av Klaeng

Stor marknad i Klaeng

Vilar rygg och ben efter lång roadtrip
Fortsättning följer........

You May Also Like

2 Coments. Thank You!

  1. Hej! Hittade dig när jag sökt information om ban phe! Så kul att läsa din blogg! Vi ska till ban phe till vintern igen för fjärde gången nu! Längtar så! Under tiden följer jag dig på nätet!!! Ha en skön dag/// Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johanna
      Vad roligt att du hittade min blogg.
      Ban Phe är underbart, härligt att ni har en resa framför er.
      Du är så välkommen att följa med i min blogg.
      Kommer uppdatera bloggen i helgen.
      Tack för din kommentar och välkommen åter.
      Kram Stina

      Radera

Skriv gärna en kommentar.
Vid rutan "kommentera som" kan
ni välja "namn/webbadress" - då kan alla kommentera.

Tack för din kommentar
Stina

Analytics